Δημοσιογραφία, blogging και πολιτική





Του Δημήτρη Γιαννακόπουλου *
ΑΠΟ ΑΚΤΙΒΙΣΤΗ
Με δυσκολία, ομολογουμένως, προσπαθώ να παρακολουθήσω τα διασταυρούμενα πυρά μεταξύ δημοσιογράφων και bloggers στην χώρα μας. Ο λόγος είναι ότι είναι τόσο ηθικοπλαστικά δομημένα και τόσο αφαιρετικά μορφοποιημένα, που τελικά καταλήγουν το καθένα ξεχωριστά να συνιστά ένα όμορφο ψυχογράφημα.
Μόνον που αν επιθυμούμε να ξεφύγουμε από την άβυσσο της ψυχής, καλό είναι να εμβαπτίζουμε τις προσεγγίσεις μας στην πολιτική.


Αν θέλουμε να μιλήσουμε με πολιτικούς όρους θα πρέπει να αφήσουμε για μια στιγμή στη πάντα τους δημοσιογράφους και τους Bloggers και να εστιάσουμε στις διαφορές των παραδοσιακών ΜΜΕ και των Νέων Μέσων. Και σε ότι αφορά στα δεύτερα ισχύει αυτό που πρωτο-διατύπωσε ο Mac- Luan (1964) αναφερόμενος στα πρώτα: το Μέσον είναι μήνυμα. Ο τρόπος όμως που το Μέσον μετουσιώνεται σε μήνυμα συνιστά ακριβώς την πολιτικότητα αυτής της σχέσης. Και ο τρόπος αυτός διαφέρει σημαντικά. Με άλλον τρόπο κάνουν πολιτική, δηλαδή δίνουν νόημα στα σημαίνοντα, τα παραδοσιακά ΜΜΕ και με άλλον τα Blogs που αποτελούν υποκατηγορία των Νέων Μέσων Επικοινωνίας. Αυτό, δυστυχώς, παρατηρώ να διαφεύγει από πολλούς.


Τα Blogs ουσιαστικά «έσπασαν» την πολιτική διάσταση ....
του «μονολόγου» στην επικοινωνία, την οποία, μέσω των εννοιών της εγκυρότητας και της αποκλειστικότητας, υπερασπίζονταν τα παραδοσιακά ΜΜΕ. Με τον τερματισμό του «μονολόγου» εξασθενεί και η έννοια της αυθεντικότητας των Μέσων και πλέον ο δημοσιογράφος παύει να αποτελεί μια κρίσιμη οντότητα για τη λειτουργία του καθεστώτος, ή τη λειτουργία της δημοκρατίας, όπως θα του άρεσε να σημειώσω. Δεν θα είχα αντίρρηση, μόνον που φέρνω στη μνήμη μου «κακές αναπαραστάσεις» - όχι τόσο δημοκρατικές - και έτσι, ας μου επιτρέψουν οι πρώην συνάδελφοι μου να μην γενικεύσω, συνδέοντας την άσκηση της δημοσιογραφίας με τον εκδημοκρατισμό στη χώρα μας, αν και παγκοσμίως η δημοσιογραφία ως φαινόμενο, υπηρέτησε την (αστική) δημοκρατική προοπτική, όπως την γνωρίσαμε κυρίως στη Δύση.







Έλα όμως που η δημοκρατία λαμβάνει σήμερα νέες διαστάσεις παγκοσμίως, όπως και οι απειλές εναντίον της! Έλα που δεν στηρίζεται πια στον «αντικειμενικό μονόλογο» ή στους «παράλληλους μονολόγους», που είναι το ίδιο ουσιαστικά πράγμα! Έλα που δημοκρατική πρακτική δίχως διαβούλευση -όχι σαν του Γιώργου…παναγία μου (!) - δεν μπορεί να νοηθεί σήμερα και τα ΜΜΕ δεν έχουν μετεξελιχτεί ακόμη στο βαθμό που θα τους επέτρεπε να υπηρετήσουν το σύγχρονο δημοκρατικό αίτημα, ενώ τα blogs είναι φτιαγμένα για αυτήν ακριβώς την δουλειά!


Υπάρχουν λοιπόν δύο προβλήματα διαφορετικής τάξεως. Το πρώτο έχει να κάνει με την ανάγκη διαφορετικής άσκησης του δημοσιογραφικού επαγγέλματος και το δεύτερο με την διαφορετική λειτουργία των ΜΜΕ, έτσι ώστε να μετεξελιχθούν σε Νέα Μέσα, με εντελώς διαφορετική δομή ασφαλώς από τα παλαιά, που θα ενσωματώνει σε μεγάλο βαθμό την πολιτική διάσταση των blogs. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα σύγχρονα ΜΜΕ θα μεταβληθούν σε κάποιο είδος blog, ούτε ότι τα blogs θα μεταβληθούν σε ΜΜΕ.


Η μπλογκόσφαιρα συστήνει δια-υποκειμενικά έναν κόσμο. Τα παραδοσιακά ΜΜΕ διατείνονται ότι συστήνουν τον κόσμο αντικειμενικά και αυθεντικά. Έλα όμως που η αντικειμενικότητα, ακόμη και η αμεροληψία ως έννοιες, ιδιαίτερα σήμερα, αποδεικνύεται ότι αποτελούν το όχημα της αυταρχικότητας, ενώ επιχειρούν να συντηρήσουν έναν δημοκρατικό μύθο, με δημοκρατικοφανές, όμως, και όχι δημοκρατικό μήνυμα!


Αγαπητοί φίλοι, ολόκληρο το σύστημα των παραδοσιακών ΜΜΕ στην Ελλάδα βασίζεται στο δόγμα ότι «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα». Αυτό ως μήνυμα αποτελεί από μόνο του προσβολή της δημοκρατικής πρακτικής. Δεν είναι χώρος εδώ για να εξηγήσω το γιατί., καθώς σημασία έχει να αντιληφθούμε ότι η δημοκρατία είναι διαδικασία που δεν αγιάζεται από κανέναν απολύτως σκοπό. Η δημοκρατία ως πολιτική πρακτική δεν υπάρχει για να υπηρετήσει ιδιοτελείς ή λιγότερο ιδιοτελείς σκοπούς, κόμματα ή ομάδες που δραστηριοποιούνται στην κοινωνία των πολιτών, ούτε, ασφαλώς, επιχειρηματικά συμφέροντα. Η δημοκρατία αποτελεί λειτουργική ανάγκη της κοινωνίας ή, αν θέλετε, του κόσμου, στον βαθμό που προσανατολίζεται σε πρακτικές άρσης του πολιτικού και κοινωνικού αποκλεισμού.


Θέλετε, δεν θέλετε, αγαπητοί πρώην συνάδελφοι δημοσιογράφοι, οφείλετε να ομολογήσετε ότι αυτά τα άναρχα κατασκευάσματα της σύγχρονης διάστασης του πολιτισμού, τα blogs, προσφέρουν πολλά περισσότερα στην κατεύθυνση της άρσης του αποκλεισμού πολιτών και ομάδων πολιτών. Προσφέρουν, δηλαδή, με τον τρόπο τους στον εκδημοκρατισμό, ενώ αντίθετα τα παραδοσιακά ΜΜΕ, ιδιαίτερα στην χώρα μας, που γνωρίζετε πολύ καλά με ποιόν τρόπο ελέγχονται και από ποιους, δεν θα έλεγα ότι κάνουν το ίδιο. Αντίθετα, θα υποστήριζα ότι αποτελούν συντηρητικές δομές του καθεστώτος και τον βασικό κρίκο της διαπλοκής.
Όλα αυτά δεν σημαίνουν ότι ο κάθε δημοσιογράφος είναι διαπλεκόμενος κλπ. Κάποια στιγμή θα πρέπει να αντιληφθούμε πως είναι άλλο πράγμα η παραδοχή ότι τα παραδοσιακά ΜΜΕ αποτελούν στοιχείο συντήρησης και διαπλοκής και άλλο πράγμα η χυδαία γενίκευση ότι όλοι οι επαγγελματίες του χώρου είναι διεφθαρμένοι.


Στην πραγματικότητα οι αλητήριοι της δημοσιογραφίας είναι ελάχιστοι. Οι διαπλεκόμενοι επίσης λίγοι, αλλά ασφαλώς ηγούνται της δημοσιογραφίας στην Ελλάδα. Οι κηδεμονευόμενοι είναι λίγο περισσότεροι. Οι κρατικοδίαιτοι ανεπίτρεπτα πολλοί και οι αργόμισθοι σκανδαλιστικά περισσότεροι. Μέσα σ’ αυτούς υπάρχουν και λαμπρές εξαιρέσεις. Υπάρχουν μορφές σ’ αυτόν τον χώρο, συνήθως εξαφανισμένες πίσω από κάποιο γραφειάκι, οι οποίες, εάν ηγούντο ή τέλος πάντων, αν έπαιζαν κάποιο σημαντικό ρόλο στα ΜΜΕ που δουλεύουν, θα είχαν προσφέρει πολλά και στον πολιτισμό και στον εκδημοκρατισμό. Με το «εάν» πάντως, κείμενα πολιτικού προβληματισμού δεν συντάσσονται. Άρα βάζω τελεία.


Σήμερα δεν θα έπρεπε λοιπόν οι δημοσιογράφοι στην Ελλάδα να εμφανίζονται ενοχλούμενοι από το blogging, αλλά αποκλειστικά οι νταβάδες. Όχι διότι δεν μπορούν μέσω των δημοσιογραφικών και άλλων δικτύων τους να παρέμβουν δραστικά και σ’ αυτήν την μορφή επικοινωνίας, αλλά επειδή δεν μπορούν να την χειραγωγήσουν όπως κάνουν με την «δημοσιογραφία» στην Ελλάδα.
Καλοί μου φίλοι πρώην συνάδελφοι, το μαφιόζικο κύκλωμα που ελέγχει σε μεγάλο βαθμό τον δημόσιο χώρο στην πατρίδα μας, μπορεί να χειραγωγεί το πολιτικό σύστημα και τα ΜΜΕ. Δεν μπορεί, όμως, να χειραγωγήσει την μπλογκόσφαιρα. Πριν υπογράψω αυτήν την παρατήρηση, σας διαβεβαιώνω ότι έχω τεστάρει καλά αυτή την υπόθεση τα τελευταία τρία-τέσσερα χρόνια. Δεν θα ήταν «κόσμιο» να εκθέσω ραδιόφωνα και προοδευτικές εφημερίδες – την τηλεόραση δεν την τέσταρα, διότι θα περίττευε! Ας χαλαρώσουμε λοιπόν κι ας δούμε πώς θα αντιμετωπίσουμε στα σοβαρά, δηλαδή πολιτικά το ζήτημα της διαπλοκής. Είναι αλήθεια ότι σ’ ότι αφορά στα ελληνικά ΜΜΕ το ζήτημα είναι καθολικό, αλλά δυστυχώς επηρεάζει σε κάποιο βαθμό και την μπλογκόσφαιρα. Ειρήνη υμίν, λοιπόν, κι ας εξετάσουμε πώς θα διαρρήξουμε τον κοινωνικό και πολιτικό αποκλεισμό στην χώρα μας. Όσοι δεν καταλαβαίνετε τις συνέπειες αυτού του αποκλεισμού για την κοινωνία, τον πολιτισμό και την πολιτική και είστε δημοσιογράφοι ή bloggers, μάλλον καταχρηστικά φέρετε αυτήν την ιδιότητα.
*Ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος είναι διδάκτωρ Πολιτικής Επιστήμης, ειδικός σε θέματα πολιτικής και διακυβέρνησης στην Ευρασία. Άσκησε δημοσιογραφία στην Ελλάδα από το 1985 έως το 2003.

λεφτά υπάρχουν… ΔΕΙΤΕ ΠΟΥ ΠΑΝΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΠΟΥ ΚΟΒΟΥΝΕ ΑΠΟΤΟΝ ΚΟΣΜΑΚΗ ΠΟΥ ΠΕΙΝΑΕΙ


. 

Μιλάμε για πολύ θράσος!!


Αλλά καλά έκαναν αφού είμαστε μπιπππ!!

Η λίστα με τις 41 Γενικές και Ειδικές Γραμματείες, Νομικά Πρόσωπα και Αυτοτελείς Υπηρεσίες, που δημιουργήθηκαν από τον Οκτώβριο του 2009 μέχρι το Μάιο του 2011, αλλά και οι νέες κρατικές δομές:…

1. Γενική Γραμματεία Μεταναστευτικής Πολιτικής στο Υπουργείο Εσωτερικών
Π.Δ. 11 (ΦΕΚ Α’ 15, 16.02.2010) 2 θέσεις Ειδικών Συμβούλων, 3 θέσεις Διοικητικών, 215.000 ευρώ/έτος.
2. Ειδική Γραμματεία Επιθεώρησης Περιβάλλοντος & Ενέργειας στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής
Ν. 3818 (ΦΕΚ Α’ 17, 16.02.2010) 2 θέσεις Ειδικών Συμβούλων, 200.000 ευρώ/έτος + 160.000 ευρώ εφάπαξ.3. Γενική Γραμματεία Τουρισμού στο Υπουργείο Πολιτισμού & Τουρισμού
Π.Δ. 15 (ΦΕΚ Α’ 35, 01.03.2010) 2 θέσεις Ειδικών Συμβούλων, 3 θέσεις Διοικητικών, 232.000 ευρώ/έτος…

4. Νέα Αυτοτελής Υπηρεσία
Ν. 3832 (ΦΕΚ Α’ 38, 09.03.2010) 10 θέσεις Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού και 1 θέση Νομικού Συμβούλου, 487.000 ευρώ/έτος.
5. Νέα Ειδική Υπηρεσία με τίτλο «Επιχειρησιακή Μονάδα Ανάπτυξης» στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας
Π.Δ. 28 (ΦΕΚ Α’ 64, 06.05.2010)
6. Ερευνητικό Ινστιτούτο Νησιωτικής Πολιτικής (ΝΠΙΔ)
Ν. 3852 (ΦΕΚ Α’ 87, 07.06.2010)
7. Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας ΟΤΑ Αττικής
8. Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας ΟΤΑ Θεσσαλίας & Στερεάς Ελλάδας
9. Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας ΟΤΑ Ηπείρου & Δυτικής Μακεδονίας
10. Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας ΟΤΑ Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας & Ιονίων Νήσων
11. Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας ΟΤΑ Αιγαίου
12. Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας ΟΤΑ Κρήτης
13. Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας ΟΤΑ Μακεδονίας – Θράκης




Ν. 3852 (ΦΕΚ Α’ 87, 07.06.2010) 251.640 ευρώ/έτος (7-13)
Π.Δ. 134 (ΦΕΚ Α’ 227, 27.12.2010) το κόστος αντί 251.760 ευρώ που έλεγε ο «Καλλικράτης» υπολογίζεται σε 12.940.600 ευρώ, σύσταση 680 θέσεων (7-13).
14. Νέα Ειδική Υπηρεσία που υποστηρίζει διοικητικά το ΚΕΣΑΘΕΑ (Κεντρικό Επιστημονικό Συμβούλιο για την πρόληψη και αντιμετώπιση της θυματοποίησης και της εγκληματικότητας ανηλίκων)
Ν. 3860 (ΦΕΚ Α’ 111, 12.07.2010) στελεχώνεται με αποσπασμένους, λειτουργικού κόστους 10.000 ευρώ/έτος + 23.000 ευρώ εφάπαξ.
15. Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών ΕνέργειαςΠ.Δ. 72 (ΦΕΚ Α’ 132, 05.08.2010) Το κόστος λειτουργίας της Υπηρεσίας από 2.100.000 ευρώ που είχε προβλεφθεί με το Ν. 3818 (ΦΕΚ 17 Α΄) τελικά διαμορφώνεται σε 2.540.000 ευρώ/έτος.
16. Σύσταση νέας θέσης Γενικού Γραμματέα Ε.Ο.Τ. στο Υπουργείο Πολιτισμού & ΤουρισμούΝ. 3878 (ΦΕΚ Α’ 161, 20.09.2010) 2 Ειδικοί Σύμβουλοι και 1 νέα θέση Ειδικού Συμβούλου για τον Πρόεδρο του ΕΟΤ, 176.000 ευρώ/έτος.
17. Σύσταση Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης στο Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων
Ν. 3879 (ΦΕΚ Α’ 163, 21.09.2010) 65 οργανικές θέσεις και 10 θέσεις ειδικού επιστημονικού προσωπικού που μπορούν να καλυφθούν και από προσωπικό του καταργούμενου Ο.Ε.Ε.Κ., 1.300.000 ευρώ/έτος που αντισταθμίζεται εν μέρει από την κατάργηση του Ο.Ε.Ε.Κ.18. Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων (ΝΠΙΔ)
Ν. 3879 (ΦΕΚ Α’ 163, 21.09.2010) 9μελές Δ.Σ., Πρόεδρος, Γενικός Διευθυντής, 75 θέσεις τακτικού προσωπικού και 5 θέσεις μετακλητών. Θέσεις καλύπτονται και από τον καταργούμενο Ο.Ε.Ε.Κ., 1.600.000 ευρώ/έτος μόνο για το προσωπικό που αντισταθμίζεται εν μέρει από την κατάργηση του Ο.Ε.Ε.Κ.
19. Εθνικό Κέντρο Προειδοποίησης για Τσουνάμι (ΝΠΙΔ) στο Γεωδυναμικό Ινστιτούτο
Ν. 3879 (ΦΕΚ Α’ 163, 21.09.2010)
20. Γενική Γραμματεία Διαφάνειας & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
Π.Δ. 94 (ΦΕΚ Α’ 169, 27.09.2010) à 250.000 ευρώ/έτος.
21. Σύσταση του «Πράσινου Ταμείου» (με μετονομασία του Ειδικού Ταμείου Εφαρμογής Ρυθμιστικών Και Πολεοδομικών Σχεδίων)
Ν. 3889 (ΦΕΚ Α’ 182, 14.10.2010) à δημιουργία θέσης Διευθυντή, 3 θέσεων δικηγόρων με έμμισθη εντολή (77.000 ευρώ/έτος) και έκδοση ΚΥΑ για σύσταση Οργανικών Θέσεων και θέσεων Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού (250.000 ευρώ/έτος για λειτουργικές δαπάνες και 60.000 ευρώ εφάπαξ).
22. Σύσταση Υπηρεσίας Εξυπηρέτησης Επενδυτών για Α.Π.Ε. στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής
Ν. 3889 (ΦΕΚ Α’ 182, 14.10.2010) à έκδοση Π.Δ. για τη στελέχωσή της.
23. Γενική Γραμματεία Στρατηγικών Επενδύσεων στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας
Π.Δ. 108 (ΦΕΚ Α’ 190, 05.11.2010) à 225.000 ευρώ/έτος.
24. Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΝΠΙΔ) με κατάργηση της ομώνυμης Α.Ε.
Ν. 3905 (ΦΕΚ Α’ 219, 23.12.2010) à δημιουργείται θέση Γενικού Διευθυντή, 1 επιπλέον Διεύθυνση από την παλαιά Α.Ε. και αυτοτελές γραφείο Νομικής Υπηρεσίας.
25. Υπηρεσία Ασύλου
Ν. 3907 (ΦΕΚ Α’ 7, 26.01.2011) à Κεντρική Υπηρεσία με Διευθυντή και 52 νέες θέσεις εκ των οποίων 10 ειδικού επιστημονικού προσωπικού και 13 Περιφερειακά Γραφεία με 180 νέες θέσεις εκ των οποίων 90 ειδικού επιστημονικού προσωπικού
26. Αρχή Προσφυγών
Ν. 3907 (ΦΕΚ Α’ 7, 26.01.2011) à θέση Διευθυντή και 13 οργανικές θέσεις εκ των οποίων 8 ειδικού επιστημονικού προσωπικού (Συνολικά: 4.673.990 ευρώ ετησίως)
27. Υπηρεσία Πρώτης Υποδοχής
Ν. 3907 (ΦΕΚ Α’ 7, 26.01.2011) à Διευθυντής και Γραμματεία (Κεντρική Υπηρεσία, Κέντρα και Μονάδες Πρώτης Υποδοχής), 6.585.000 ευρώ.
28. Εποπτική Αρχή Τελών Αερολιμένων
Ν. 3913 (ΦΕΚ Α’ 18, 17.02.2011).
29. Γενική Γραμματεία Πρωθυπουργού
Π.Δ. 2 (ΦΕΚ Α΄ 5, —) à κόστος 70.272,96 ευρώ ετησίως.
30. Εθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών Υγείας στο Υπουργείο Υγείας & Κοινωνικής Αλληλεγγύης
Ν. 3918 (ΦΕΚ Α΄31, 02.03.2011) à με πρόεδρο, αντιπρόεδρο και Δ.Σ. και υπηρεσίες κεντρικές και περιφερειακές.
31. Επιτροπή Προδιαγραφών ως αυτοτελής δημόσια υπηρεσία
Ν. 3918 (ΦΕΚ Α΄31, 02.03.2011)
32. Ειδική Γραμματεία του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Π.Δ. 8 (ΦΕΚ Α’ 16, 16.2.2011) à επικεφαλής Ειδικός Γραμματέας, 1 ειδικός σύμβουλος και 1 ειδικός συνεργάτης, 120.000 ευρώ εφάπαξ + 150.000 ευρώ ετησίως, 75 οργανικές θέσεις μόνιμου προσωπικού που για την πρώτη εφαρμογή πληρώνονται με μετάταξη και απόσπαση.
33. Εθνικό Ταμείο Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης στη θέση του ΤΕΜΠΜΕ Α.Ε. (ισοσταθμίζονται οι δαπάνες από την κατάργηση του ΤΕΜΠΜΕ)
Ν. 3912 (ΦΕΚ Α’ 17, 17.02.2011) à Δυνατότητα σύστασης 40 οργανικών θέσεων ορισμένου ή αορίστου χρόνου, εκτιμώμενο κόστος κατά ΓΛΚ 968.845 ευρώ μαζί με τα λειτουργικά έξοδα.
34. Υπηρεσία Οικονομικής Αστυνομίας και Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος
Π.Δ. 9 (ΦΕΚ Α’ 24, 21.02.2011) à με επιτελείο και 2 Υποδιευθύνσεις, καθεμία από τις οποίες έχει 4 Τμήματα, 212.000 ευρώ ετησίως.
35. Αρχή καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και της Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας και Ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης
Ν. 3932 (ΦΕΚ Α’ 49, 10.03.2011) à 3 αυτοτελείς μονάδες, 70 θέσεις από τις οποίες 34 ειδικό επιστημονικό προσωπικό, όλες εκτός από 2 με απόσπαση.
36. Υπηρεσία Διαχείρισης Ευρωπαϊκών και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων (καταργείται αντίστοιχη στο Υπουργείο Εσωτερικών)
Ν. 3938 (ΦΕΚ Α’ 61, 31.03.2011)
37. Σύσταση Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας
Ν. 3938 (ΦΕΚ Α’ 61, 31.03.2011) à 51.000 ευρώ
38. Αυτοτελής Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων σε επίπεδο Διεύθυνσης με παράρτημα στη Θεσσαλονίκη
Ν. 3943 (ΦΕΚ Α’ 66, 31.03.2011)
39. Σύσταση ανώνυμης εταιρείας ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε.
Ν. 3943 (ΦΕΚ Α’ 66, 31.03.2011) à 5μελές Δ.Σ.
40. Αυτοτελής Υπηρεσιακή Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου σε επίπεδο αυτοτελούς γραφείου
Ν. 3966 (ΦΕΚ Α’ 118, 24.05.2011).
41. Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας
Ν. 3965 (ΦΕΚ Α’ 113, 18.05.2011) à Γενικός Γραμματέας, 1 ειδικός συνεργάτης, 1 ειδικός σύμβουλος και 3 θέσεις διοικητικού προσωπικού, 166.600 ευρώ ετησίως.

Δημιουργία νέων Κρατικών δομών από τον Οκτώβριο του 2009 έως σήμερα.

1. Γενική Γραμματεία Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο Υπουργείο Εσωτερικών
Ν.3979/2011 (ΦΕΚ 138 Α΄/16.6.2011)
2. 7 θέσεις προϊσταμένων, με βαθμό 1ο κατηγορίας ειδικών θέσεων, για τις αντίστοιχες αυτοτελείς υπηρεσίες εποπτείας ΟΤΑ
Ν 3852/2010, (ΦΕΚ 87 Α΄/7.6.2010)
3. Τμήμα Μουσείου και Βιβλιοθήκης στο Εθνικό Τυπογραφείο
Ν.3895/2010 (ΦΕΚ 206/Α/18.12.2010)
4. Γραφείο πράσινων συμβάσεων και περιβαλλοντικών προτύπων στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής
Υπουργική Απόφαση 45414/21.10.2010 (ΦΕΚ 1732/Β/4.11.2010)
5. Γραφείο ποιότητας ζωής και προώθησης ήπιων μορφών μετακίνησης στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής
Υπουργική Απόφαση 7809/18.2.2011 (ΦΕΚ 446/Β/22.03.2011)
6. Γραφείο Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη,
Ν.3938/2011, κόστος 60.000 για το 2011.
7. Υπηρεσία Διαχείρισης Ευρωπαϊκών και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη,
Ν.3938/2011 (ΦΕΚ 61/Α/31.3.2011)
8. Γενική Δ/νση Κατάστασης Πολιτικού Προσωπικού με 4 διευθύνσεις , στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη,
Ν.3938/2011 (ΦΕΚ 61/Α/31.3.2011)
9. Υπηρεσία Οικονομικής Αστυνομίας, στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη,
ΠΔ 9/2011, (ΦΕΚ 24/Α/21.2.2011), κόστος 242.650 ευρώ για το 2011.
10. 6 Υποδιευθύνσεις σε κάθε μία από τις Δ/νσεις Ασφάλειας Αττικής και Θεσσαλονίκης, στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη,
ΠΔ 42/2011 (ΦΕΚ 108/Α/10.5.2011)
11. Δ/νση Διαχείρισης Κρίσεων και Κινδύνων στον Αγροτικό Τομέα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Τροφίμων.
12. Συνοριακός σταθμός Κτηνιατρικού ελέγχου Αστακού Αιτωλοακαρνανίας στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
13. Μια θέση αναπληρωτή Οικονομικού δ/ντή στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ.
ΥΑ 1097/Β/1.4.2011 , κόστος 48.000 ευρώ

Στον τομέα Μεταφορών και δικτύων του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων :
14. 1 θέση Γεν. Δ/ντή
15. Γραφείο Διοικητικής και Γραμματειακής Υποστήριξης της Επιτροπής Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων
16. Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων
Ν.3891/2010 (ΦΕΚ 188/Α/4.11.2010)
17. Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας
Ν.3897/2010 (ΦΕΚ 208/10.12.10)
18. Γενική Δ/νση Οδικής Ασφάλειας
Ν. 3897/2010 (ΦΕΚ 208/10.12.10)
19. Δ/νση Πολιτικού Σχεδιασμού Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Αεροδρομίων, με 2 τμήματα.
Ν.3913/2011 (ΦΕΚ 18/Α/7.2.2011).
Στο Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού
20. Γενική Γραμματεία Τουρισμού με:
1 θέση μετακλητού γενικού γραμματέα
3 θέσεις υπαλλήλων
1 θέση ειδικού συνεργάτη
1 θέση ειδικού συμβούλου
ΠΔ 15/2010, (ΦΕΚ 30/Α/2.3.2011), κόστος 154.000 ευρώ.
21. Γραφείο Εθνικού Χωροταξικού Αθλητικών Εγκαταστάσεων.
Υπουργική Απόφαση 44781/9.11.2010
22. Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ)
Ν.3905/2010 (ΦΕΚ 219/Α/2010).


Στο Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
23. Δ/νση Εξαρτήσεων
Ν.3868/2010 (ΦΕΚ 129/Α/2010)
24. Κεντρική Αρχή Διακρατικών Υιοθεσιών
Ν.3868/2010 (ΦΕΚ 129/Α/2010)