Εντός 60 ημερών η απόφαση για δήλωση παύσης πληρωμών της Ατλάντικ


Η δήλωση παύσης πληρωμών καθώς και η αίτηση πτώχευσης κατά της εισηγμένης εταιρείας Ατλάντικ Σούπερ Μάρκετ ΑΕΕ συζητήθηκαν σήμερα ενώπιον του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών (Τμήμα Εκουσίας Δικαιοδοσίας).

Ανάκληση των «ACTIVA BISCUITS» αμυγδάλου


Ο Ε.Φ.Ε.Τ., και συγκεκριμένα η Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής, στο πλαίσιο των τακτικών ελέγχων που διενεργεί, και σε συνεργασία με το Γενικό Χημείο του Κράτους, διαπίστωσε την ύπαρξη γλυκαντικού (Ε955) Σουκραλόζη, του οποίου η χρήση δεν επιτρέπεται στο προϊόν «μπισκότα αμυγδάλου χωρίς πρόσθετα σάκχαρα».
Συγκεκριμένα, πρόκειται για μπισκότα αμυγδάλου χωρίς πρόσθετα σάκχαρα, με την εμπορική ονομασία «ACTIVA BISCUITS», τα οποία διακινούνται στην Ελλάδα σε συσκευασίες των 175 g, από την επιχείρηση «Relkon Hellas A.E.» (Θεσσαλονίκης 84, Μοσχάτο).
Ο Ε.Φ.Ε.Τ. απαίτησε την άμεση ανάκληση / απόσυρση του συνόλου των παρτίδων του εν λόγω προϊόντος από την επιχείρηση και ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικοί έλεγχοι.
Ο Ε.Φ.Ε.Τ. καλεί τους καταναλωτές που έχουν ήδη προμηθευτεί το ανωτέρω προϊόν να μην το καταναλώσουν.

Ο Μπουφές του Sex


image
Ο αντρας εμπνεύστηκε από το σχήμα του καρχαρια για να φτιάξει την αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Μελέτησε την κίνηση της τίγρης και της ακρίδας για να δημιουργήσει το Κουνγκ Φου.
Εσύ πάρε έμπνευση από τα πιάτα του σεφ για να βρεις τις στάσεις που θα σου δώσουν χρυσό  σκούφο στο κρεβάτι. Κι αν θες να το πας ένα

Η Απίστευτη Ιστορία Του Henry Ziegland


image Το 1883, ο Henry Ziegland χώρισε με τη φίλη του. Εκείνη αναστατωμένη αυτοκτόνησε. Ο αδελφός της, εξοργισμένος για το θάνατό της άρχισε να κατηγορεί τον Ziegland σαν υπαίτιο της απώλειας της. Μάλιστα προχώρησε ένα

Απόδραση από τον Κάτω Κόσμο


imageΉταν όλοι τους θανατοποινίτες… Η τιμωρία τους εκτελέστηκε κανονικά… Αλλά δεν ήταν γραφτό τους να πεθάνουν!
Δείτε συναρπαστικές ιστορίες αυτών που κυριολεκτικά απέδρασαν από τον Άδη.
10. Ελίζαμπεθ Πρόκτορ
Η Ελίζαμπεθ Πρόκτορ και ο άντρας της Τζον καταδικάστηκαν για το κακούργημα της μαγείας το 1692 στο Σάλεμ της Μασαχουσέτης. Η εκτέλεση της
Ελίζαμπεθ αναβλήθηκε γιατί ήταν έγκυος.
Τον επόμενο χρόνο και ενώ ο άντρας της είχε ήδη εκτελεστεί, αποφυλακίστηκε μαζί με άλλους 153 θανατοποινίτες που είχαν καταδικαστεί για το ίδιο αδίκημα. Ο Κυβερνήτης της Πολιτείας αποφάσισε ότι οι καταδίκες ήταν αβάσιμες, δε βασίζονταν σε αποδείξεις και ανέστειλε τις ποινές!
9. Γουίλιαμ Ντούελ
Το 1740 ο δεκαεξάχρονος Γουίλιαμ Ντούελ καταδικάστηκε σε απαγχονισμό για το βιασμό και το φόνο ενός κοριτσιού στο χωριό Τάιμπερν της Αγγλίας. Η ποινή εκτελέστηκε αλλά όταν το πτώμα του μεταφέρθηκε στο νεκροτομείο διαπιστώθηκε ότι ανέπνεε. Δύο ώρες μετά σηκώθηκε και έκατσε χωρίς βοήθεια σε καρέκλα.
Θορυβημένες οι αρχές και προφανώς λόγω προκαταλήψεων ματαίωσαν την ποινή του!
8. Τζον Χένρι Τζορτζ Λι
Το 1884 η Έμμα Κέισι βρήκε τραγικό θάνατο στο Τόρκεϊ της Αγγλίας: Το σώμα της ήταν κατακρεουργημένο με τσεκούρι και ο λαιμός της κομμένος με μαχαίρι.Ο Τζον Λι, ένας από τους υπηρέτες της, καταδικάστηκε σε θάνατο δια απαγχονισμού.
Όταν, στις 23 Φεβρουαρίου 1885, στήθηκε στην αγχόνη, ο μηχανισμός κόλλησε ούτε μία, ούτε δύο, αλλά τρεις φορές. Μέχρι να οριστεί νέα ημερομηνία εκτέλεσης ο Υπουργός Εσωτερικών μείωσε την ποινή του σε ισόβια κάθειρξη με την προϋπόθεση να μην αποφυλακιστεί ποτέ. Τελικά, όχι μόνο επέζησε αλλά αποφυλακίστηκε το Δεκέμβριο του 1907.
7. Ζολέικα Καντκόντα
image
Η εικοσάχρονη Ιρανή Ζολέικα Καντκόντα συνελήφθη το 1997 με την κατηγορία ότι είχε σεξουαλικές σχέσεις εκτός γάμου και τελικά καταδικάστηκε σε θάνατο δια λιθοβολισμού.
Την ημέρα εκτέλεσης της ποινής την έθαψαν στο έδαφος μέχρι τη μέση. Όταν, όμως, ξεκίνησε ο λιθοβολισμός κάποιοι από τους κάτοικους του χωριού διαμαρτυρήθηκαν με αποτέλεσμα να διακοπεί. Με αρκετά τραύματα και αναίσθητη θεωρήθηκε ότι είναι νεκρή κα μεταφέρθηκε στο νεκροτομείο.
Τελικά διαπιστώθηκε ότι ήταν ακόμα ζωντανή και με την παρέμβαση της Διεθνούς Αμνηστίας αφέθηκε ελεύθερη.
6. Τζον Σμιθ
Μερικές δεκαετίες πριν τον Γουίλιαμ Ντούελ, ο Τζον Σμιθ ήταν ο πρώτος που επέζησε από απαγχονισμό στο Τάιμπερν της Αγγλίας. Την παραμονή των Χριστουγέννων του 1705 κρεμάστηκε για 15 λεπτά μέχρι το κοινό που παρακολουθούσε την εκτέλεση να ζητήσει την ματαίωση της ποινής.
Οι αρχές ικανοποίησαν το αίτημα του κοινού και έτσι επέζησε για να περιγράψει την εμπειρία της αγχόνης: «Για κάποιο διάστημα ένοιωσα μεγάλο πόνο από το βάρος του σώματος μου και τις αισθήσεις μου σε μεγάλη αναστάτωση. Λίγο αργότερα ένα δυνατό φως διαπερνούσε τα μάτια μου και μετά έχασα κάθε αίσθηση πόνου. Όταν με κατέβασαν το αίμα άρχισε να πιέζει για να περάσει από τα αγγεία προκαλώντας τόσο αφόρητο πόνο που μόνο σε αυτούς που με κρέμασαν εύχομαι.»
5. Αν Γκριν
Η Αν Γκριν ήταν μια 22χρονη αγγλίδα που στα μέσα του 17ου αιώνα γέννησε το νόθο παιδί του εγγονού του εργοδότη της. Το παιδί ήταν πρόωρο και ελλείψει φροντίδας πέθανε λίγο μετά τη γέννα.
Όταν αργότερα βρέθηκε το άψυχο σώμα του μωρού, οι αρχές δεν άργησαν να φτάσουν στη Γκριν και τελικά καταδικάστηκε σε θάνατο δια απαγχονισμού. Η ποινή της εκτελέστηκε λίγο αργότερα αλλά η Γκριν δεν ήταν γραφτό να πεθάνει.
Όταν το πτώμα μεταφέρθηκε στο νεκροτομείο διαπιστώθηκε ότι ανέπνεε. Η καταδίκη της ανεστάλη και έζησε άλλα δεκαπέντε χρόνια κάνοντας οικογένεια και μεγαλώνοντας δύο παιδιά.
4. Βενσελάο Μογκουέλ
Στις 18 Μαρίου 1915 ο Βενσελάο Μογκουέλ συνελήφθη για τη συμμετοχή του στην επανάσταση του Μεξικό και καταδικάστηκε σε θάνατο. Το εκτελεστικό απόσπασμα πυροβόλησε το Μογκουέλ 9 φορές, η μία από αυτές στο κεφάλι από κοντινή απόσταση.
Ο Βενσελάο Μογκουέλ, όμως, δεν είχε πεθάνει. Μυστηριωδώς έζησε, κατάφερε να αποδράσει και μερικά χρόνια , το 1937, έκανε μια αναπάντεχη εμφάνιση στο αμερικάνικο ραδιόφωνο. Η ιστορία του έχει γίνει και τραγούδι από τους Chumbawamba.
3. Τζόζεφ Σάμιουελ
Το 180, ο Τζόζεφ Σάμουελ καταδικάστηκε για ληστεία στην Αγγλία. Δύο χρόνια μετά και βρισκόμενος σε εξορία στην Αυστραλία συνέχισε την εγκληματική του δραστηριότητα ληστεύοντας το σπίτι μιας εύπορης γυναίκας.
Ένας αστυνομικός που κλήθηκε να ελέγξει το επεισόδιο έπεσε νεκρός. Ο Σάμουελ παραδέχτηκε τη συμμετοχή του στη ληστεία αλλά όχι στη δολοφονία. Αυτό όμως δεν ήταν αρκετό για τις αρχές που τον καταδίκασαν τελικά σε θάνατο δια απαγχονισμού.
Την ημέρα του απαγχονισμού όλα ήταν με το μέρος του Σάμουελ. Την πρώτη φορά έσπασε το σκοινί, τη δεύτερη γλίστρησε και το σώμα του ακούμπησε στο έδαφος και την Τρίτη, αλλά διόλου φαρμακερή, έσπασε ξανά. Οι αρχές έχοντας πειστεί ότι ήταν θέλημα Θεού να μην πεθάνει αποφάσισαν να μειώσουν την ποινή σε ισόβια.
2. Μάγκι Ντίκσον
Η Μάγκι Ντίκσον έζησε στο Εδιμβούργο στις αρχές του δέκατου ένατου αιώνα και η ιστορία της είναι εντυπωσιακά όμοια με αυτή της Αν Γκριν
Όταν την εγκατέλειψε ο άντρας της μετακόμισε στο Κέλσο της Σκωτίας όπου και εργάστηκε σαν εσωτερική βοηθός. Λίγο αργότερα έμεινε έγκυος από το γιο του εργοδότη της και γέννησε ένα πρόωρο παιδί που πέθανε λίγο μετά τη γέννα.
Για να μην απολυθεί απέκρυψε τα πάντα και προσπάθησε να ξεφορτωθεί το σώμα του νεκρού μωρού. Τελικά συνελήφθη, καταδικάστηκε και οδηγήθηκε στην αγχόνη.
Για ακόμη μια φορά, όταν μεταφερόταν στο νεκροτομείο ανέκτησε τις αισθήσεις της και άρχισε να χτυπάει το φέρετρο. Οι αρχές την αθώωσαν και έζησε άλλα 45 χρόνια.
1. Γουίλι Φράνσις
Το 1945, ο δεκαεξάχρονος Γουίλι Φράνσις συνελήθφη για το φόνο ενός ιδιοκτήτη φαρμακείου στη Σεν Μάρτινβιλ της Λουιζιάνα. Μετά από ένα δικαστικό χάος, δύο γραπτές ομολογίες και μια αμφιλεγόμενη δίκη καταδικάστηκε στην εσχάτη των ποινών.
Κατά τη διάρκεια της εκτέλεση του στις 3 Μαΐου 1946 και ενώ βρισκόταν στην ηλεκτρική καρέκλα άρχισε να φωνάζει «Δε θα πεθάνω.» Η ηλεκτρική καρέκλα βραχυκύκλωσε και αργότερα έγινε φανερό ότι δεν είχε συνδεθεί σωστά στο δίκτυο από έναν μεθυσμένο φρουρό.
Μετά την αποτυχημένη εκτέλεση έκανε έφεση στο ανώτατο δικαστήριο για παραβίαση των ατομικών του δικαιωμάτων. Τελικά δεν γλίτωσε και εκτελέστηκε ένα χρόνο αργότερα.

link

Βρήκαν βακτήριο σε σαλάτες ελληνικού σούπερ μάρκετ

Συσκευασμένη σαλάτα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ «ΑΒ Βασιλόπουλος» αποσύρθηκε από την αγορά, καθώς ανιχνεύτηκε...
το βακτήριο Listeria monocytogene, σύμφωνα με τον Ενιαίο Φοραία Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ).

Πρόκειται για το προϊόν «ΑΒ Σαλάτα Μαρούλι

Οι πεταλούδες αποφεύγουν το sex!

Οι θηλυκές πεταλούδες είναι πανέμορφες όχι μόνο στα μάτια των ανθρώπων αλλά και των αρσενικών του είδους τους, όταν...
έχουν ανοιγμένα τα φτερά τους, γι’ αυτό τα κλείνουν, απλούστατα όταν θέλουν να στείλουν ένα μήνυμα προς κάθε ενδιαφερόμενο ότι δεν ενδιαφέρονται για ζευγάρωμα και ότι συνεπώς θέλουν να αποφύγουν τη σεξουαλική παρενόχληση!

Αυτό είναι το συμπέρασμα μιας έρευνας Ιαπώνων επιστημόνων, που δίνουν έμφαση στο γεγονός ότι στη σύντομη ζωή μιας πεταλούδας, το σεξ είναι υπόθεση «μια κι έξω», για αυτό έχουν κάθε λόγο, είτε να είναι επιλεκτικές σχετικά με την εύρεση συντρόφου, είτε να μην ενδιαφέρονται πλέον από τη στιγμή που ήδη έχουν ζευγαρώσει μια φορά.

Κλείνοντας τα εντυπωσιακά πολύχρωμα φτερά τους, οι πεταλούδες γίνονται πολύ λιγότερο ορατές και επιθυμητές στο άλλο φύλο, όπως αναφέρουν οι ερευνητές του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Κουρούμε στη Φουκουόκα, με επικεφαλής τον Γιουν-Για Ίντε, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό ζωολογίας-ηθολογίας “Ethology”, σύμφωνα με το BBC.

Οι πεταλούδες τείνουν να κλείνουν πολύ πιο συχνά και για περισσότερη ώρα τα φτερά τους, όταν τριγύρω πετούν άλλοι…πεταλούδοι, όπως είπε ο Ίντε, ο οποίος δήλωσε φανατικός «εραστής» των φτερών των πεταλούδων.

Οι ερευνητές πρόσεξαν μάλιστα ότι οι παρθένες πεταλούδες αφήνουν γενικά περισσότερη ώρα ανοιχτά τα φτερά τους, ενώ οι θηλυκές που έχουν ήδη ζευγαρώσει μια φορά, είναι πολύ πιο επιφυλακτικές και κάνουν μάλλον ό,τι μπορούν για να «ξεγλιστρήσουν» από τα επίμονα αρσενικά, καθώς από βιολογική-εξελικτική άποψη δεν χρειάζονται περισσότερο σεξ για τη διαιώνιση του είδους τους.
radar

Μυστικές Κοινωνίες: Ντοκιμαντέρ (ελληνικοί υπότιτλοι)









To Πείραμα του Asch (1955): Βίντεο και ανάλυση του θέματος



Ατομικές διαφορές, στόχοι και ανάγκες

Ενώ φαίνεται να υπάρχουν κάποιες λεπτές πολιτιστικές διαφορές σε κάποιες πλευρές της οπτικής αντίληψηςαξίζει να υπενθυμίζουμε επίσης στους εαυτούς μας, ότι όσον αφορά την αντίληψη έχουμε πολύ περισσότερα κοινά με τους υπόλοιπους ανθρώπους παρά με το υπόλοιπο ζωικό βασίλειοΠάντωςπέραν των πολιτιστικών διαφορώνμερικές ατομικές διαφορές μπορεί να επηρεάσουν την οπτική μας αντίληψη – ξέχωρα από τις φυσιολογικές διαφορέςόπως η μειωμένη όρασηΟι άνθρωποι διαφέρουνπαραδείγματος χάρινσε χωρικές ικανότητες (π.χτη ΄νοητική περιστροφή’ – τη δεξιότητα να περιστρέφει κανείς νοερά τρισδιάστατα σχήματα για να τα εκτιμήσει από άλλη γωνία.
Σ’ ένα πολύ γνωστό πείραμα του Asch (1955), ένα υποκείμενο καθόταν σε ένα δωμάτιο μαζί με άλλους έξι ανθρώπουςΆγνωστοι στο υποκείμενο, οι άλλοι ένθρωποι ήταν συνεργάτες του πειραματιστήΟ πειραματιστής είπε στην ομάδαότι η ακρίβεια της αντίληψης ήταν ο σκοπός της μελέτηςΕπιδείχθηκαν τότε στην ομάδα δύο κάρτες (δες παρακάτω την εικόνα). Σε μια κάρτα υπήρχε μια μόνο κάθετη γραμμή και στην άλλη υπήρχαν τρεις κάθετες γραμμές με σημαντικά διαφορετικά μήκηόπου η μια από αυτές είχε το ίδιο μήκος με τη γραμμή της άλλης κάρταςΗ ομάδα πληροφορείται ότι κάθε άτομο θα έπρεπε να ταιριάξει τη γραμμή στην πρώτη κάρτα με μια από τις γραμμές της δεύτερης κάρταςΔίνονταν δεκαοκτώ προσπάθειες με διαφορετικά μήκη γραμμών στη δεύτερη κάρταΣε κάθε προσπάθεια το πραγματικό υποκείμενο καθόταν προτελευταίο στη σειρά της αντίδρασηςέτσι είχε την ευκαιρία να ακούσει άλλους πέντε ανθρώπους που έδιναν κάθε φορά τις απαντήσεις τουςΣτις πρώτες δύο προσπάθειες οι σύμμαχοι έδιναν τη σωστή απάντησηαλλά το έκαναν μόνο τέσσερις φορές στις επόμενες προσπάθειες – στις άλλες δώδεκα προσπάθειες είχαν δασκαλευτεί να δίνουν λανθασμένη απάντησηΈνα τέταρτο των υποκειμένων έμεναν σταθεροί στη δική τους κρίση και έδιναν σωστή απάντησηΟι υπόλοιποι δέχονταν τη γνώμη της πλειοψηφίας, τουλάχιστον μερικές φορέςΑυτό θα προϋπέθετε, ότι η επιθυμία συναίνεσης μπορεί μερικές φορές να επηρεάζει την αντίληψη.

Μερικοί παράγοντες συνδεδεμένοι με την προσωπικότητα μπορεί να επηρεάζουν την αντίληψη.΄Ενας τέτοιος παράγων είναι η ‘ανεκτικότητα της αμφισημίας’ (ένας όρος που χρησιμοποίησε ηElse Frenkel-Brunswik). Το 1951, δύο ψυχολόγοι ονομαζόμενοι Block ανέφεραν ένα πείραμα στο οποίο υποκείμενα τοποθετούνταν σε ένα σκοτεινό δωμάτιοόπου φαινόταν μόνο ένα φωτεινό σημείοΑφού δεν είχαν τίποτε άλλο να ακολουθήσουνόλοι τους έβλεπαν το φώς να κινείται προς διάφορες κατευθύνσειςΠάντωςμερικοί ανέφεραν ότι το φώς εκινείτο προς μια σταθερή κατεύθυνση από προσπάθεια σε προσπάθεια και σε σταθερό αριθμό ιντσώνΟι άνθρωποι αυτοί περιγράφηκαν ως άτομα που είχαν μικρή ανοχή στην αμφισημίααπαιτούν περισσότερη σταθερότητα από τους περισσότερους και γρήγορα τείνουν να την κατασκευάσουν σε διαφορούμενες καταστάσειςΆλλοι τείνουν να αργοπορούν περισσότερο στην καθιέρωση μιας τέτοιας νόρμαςθα έχουν υψηλή ανοχή στην αμφισημία.
Ένας άλλος πειραματιστήςο Fisher, ανάφερε παρόμοια αποτελέσματα την ίδια χρονιά συγκρίνοντας άτομα που είχαν ταξινομηθεί ως έχοντα υψηλή ή χαμηλή μεροληψίαΈδειξε για λίγο στις δύο ομάδες την εικόνα μιας κομμένης πυραμίδας (δες παρακάτωκαι τους ζήτησε μετά να τη ζωγραφίσουν από μνήμηςΤο 40% περίπου έτειναν να τη ζωγραφίσουν συμμετρική,εξισώνοντας τα δύο περιθώρια του σχεδίουΑυτό συμβαίνει συχνάδεδομένου ότι η μνήμη απλοποιείΑλλά μετά από ένα διάλειμμα τεσσάρων εβδομάδωντο 62% του προκατειλημμένης ομάδας και μόνο 34% της ανεκτικής ομάδας εξίσωσαν τα περιθώριαΜια ομάδα φαινόταν να χρειάζεται καθαρή και απλή εικόνα πολύ περισσότερο απ’ όσο η άλληΑυτοί που ανέχονται την αμφισημία έμοιαζε να ευνοούν την μοναδικότητα (για τους δύο Block & Block και Fisher δεςAllport 1958, 377-8).
Οι διαφορές γνωστικού στυλ έχουν επιπτώσεις στην αντίληψηΟ Jerome Kagan περιέγραψε μια διαφορά γνωστικού στυλτην οποία ονόμασε παρορμητικότητα έναντι στοχαστικότητας.Όταν τους ζητείται να επιλέξουν ταίρι για ένα μη ‘συνηθισμένο’ σχήμα (όπως ένα σχέδιο τηλεφώνουμεταξύ έξι σχημάτωνμερικοί άνθρωποι μοιάζουν συνήθως να ‘πηδούν’ με μιαν αντίδραση προτού να έχουν ελέγξεί πλήρως τις εναλλακτικές λύσεις – αυτοί είναι οι παρορμητικοί – ενώ άλλοι μοιάζουν απρόθυμοι να αντιδράσουνώσπου να βεβαιωθούν ότι έκαναν τη σωστή επιλογή – αυτοί είναι οι στοχαστικοί.
Ένα άλλο είδος γνωστικού στυλ αναφερόταν ως ‘εξάρτηση ή ανεξαρτησία πεδίου’ από τονHerman Witkin. Η ανεξαρτησία πεδίου αναφέρεται στην ικανότητα να αποσπά κανείς εικόνες από τα πλαίσιά τουςΚάποιος που βρίσκει εύκολα λέξεις σε σταυρόλεξα έχει αρκετή ανεξαρτησία πεδίουΥπάρχει μια σύγχρονη μόδα για βιβλία τύπου «Που είναι ο Wally;’ όπου πρέπει να βρει κανείς έναν επαναλαμβανόμενο χαρακτήρα μέσα σε ένα πλήθος εμπλεγμένο σε μια φρενιτιώδη 
δραστηριότητα, που απεικονίζεται σε ένα πολύ λεπτομερές δισέλιδοΑυτοί που τα καταφέρνουν καλά στο παιχνίδι αυτόέχουν ανεξαρτησία πεδίουΚατά τον ίδιο τρόποτα πάζλ των παιδιών μερικές φορές περιλαμβάνουν την αποστολή της εύρεσης προσώπων,αντικειμένων ή ζώων‘κρυμένων’ σε σχετικά λεπτομερή σχέδια (ένα αντίστοιχο παιχνίδι για μεγάλους χρησιμοποιεί μερικές φορές πίνακες ζωγραφικής). Αυτές είναι βέβαια πολύ τεχνητές εργασίεςαλλά οι άνθρωποι που έχουν ανεξαρτησία πεδίουθα ήταν εξ ίσου ταχείς στον εντοπισμό κάποιου σε ένα πραγματικό πλήθος.
Το φύλο επίσης παίζει ρόλο στην αντίληψηΜια επίδραση σχετική με το φύλο αφορά το πώς η προσοχή μας μπορεί να ελκύεται σε διάφορες πλευρές μιας σκηνής ή μιας εικόναςΣε μια μελέτη του Hess (1965) συγκρίθηκαν οι κινήσεις των ματιών ανδρών και γυναικών, καθώς κοίταζαν έναν μεταφορικό πίνακα του Leon Kroll με τίτλο «πρωινό στο Ακρωτήρι», όπου φαινόταν ένας άνδρας με γυμνή πλάτη, που όργωνε με ένα άλογοκαι δύο γυναίκες – μια στο προσκήνιο και μια άλλη που ακουμπούσε σε ένα δέντροΚαι τα δυο υποκείμενα άρχιζαν να σαρώνουν τον πίνακα από το ίδιο σχεδόν σημείοαλλά η θέσηη διάρκεια κι η σειρά του βλέμματός τους ήταν διαφορετικήΌχι περιέργωςη γυναίκα παρατηρητής έδινε μεγαλύτερη προσοχή στην ανδρική φιγούρα του πίνακα απ’ ότι ο άνδραςκι ο άνδρας έδινε μεγαλύτερη προσοχή στη γυναικεία φιγούρα στο προσκήνιο απ’ ότι η γυναίκα παρατηρητήςΗ γυναίκα κοίταζε μόνο το κεφάλι της μπροστινής γυναίκαςενώ ο άνδρας κοίταζε και το κεφάλι και το μπούστο της γυναικείας φιγούραςΗ γυναίκα παρατηρητής δεν κοίταζε καθόλου το σπίτι και το χωράφιενώ ο άνδρας το έκανεΑυτή η κατεύθυνση της προσοχής αντανακλά βέβαια τα συμβατικά φυλετικά στερεότυπα.
Χρησιμοποιώντας διφορούμενες ασαφείς ασπρόμαυρες φιγούρες (ίδε εικόνα κάτω), οι Coren, Porac και Ward (1978, 413) βρήκαν διαφορές φύλου στην ερμηνείαΈνα σχήμαπου ήταν πιθανότερο να θεωρηθεί ως βούρτσα ή σαρανταποδαρούσα από τους άνδρεςήταν πιθανότερο να θεωρηθεί ως χτένα ή δόντια από τις γυναίκεςΈνα άλλο σχήμα που έμοιαζε ως στόχος κυρίως στους άνδρεςήταν περισσότερο πιθανό να θεωρηθεί ως πιάτο δείπνου από τις γυναίκες.Και ένα τρίτο σχήμα που εθεωρείτο κυρίως ως κεφάλι από άνδρεςεθεωρείτο κυρίως ως φλυτζάνι από τις γυναίκες.

Άλλοι ρόλοι μπορούν επίσης να επηρεάζουν την αντίληψηΜια αεροφωτογραφία του δέλτα ενός ποταμού μπορεί να φαίνεται προφανής σε έναν γεωγράφο ή σε έναν πιλότοαλλά αν η εικόνα δεν είχε επιγραφήάλλοι μπορεί να είχαν εντελώς διαφορετικές ερμηνείεςΑυτό που είναικόρακας Corvus για έναν επαγγελματία ορνιθολόγο, είναι απλώς επιβλαβές ζώρο για μερικούς αγρότεςκακός οιωνός για τους προληπτικούς‘γερω παππούς’ για τους ινδιάνους Koyukon του υποαρκτικού δάσους της Βόρειας Αμερικήςκοράκι για τους περισσότερους από μαςκαι κόρακας για τον ερασιτέχνη φυσιολάτρη.
Η προκατάληψη μπορεί να επηρεάσει την αντίληψηόπως έδειξαν οι Gordon Allport και Leo Postman σε μια περίφημη μελέτη (1945). Επιδείχθηκε για λίγο το σκίτσο ατόμων μέσα σε έναν υπόγειο – πέντε άνδρεςδύο γυναίκες και ένα μωρόόπου δύο από τους άνδρες ήταν όρθιοι – ένας μαύρος κι ένας λευκός πρόσωπο προς πρόσωπο στο κέντρο της εικόνας΄Υστερα ζητήθηκε από τους παρατηρητές να περιγράψουν τι είχαν δείΠάνω από τους μισούς παρατηρητές ανέφεραν, ότι είδαν ένα ξυράφι στα χέρια του μαύρουΜερικοί ισχυρίστηκαν ότι το κράδαινε άγρια’ ή ‘ότι απειλούσε’ το λευκόενώ το ξυράφι βρισκόταν στην πραγματικότητα στο αριστερό χέρι του λευκούπου στεκόταν απέναντί τουΑυτό το πείραμα αποτελεί μέρος της μελέτης των διαδόσεωνέτσι εμπλέκονταν τόσο η μνήμη όσο κι η αντίληψη.
Πολλοί παράγοντεςπου επηρεάζουν τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τα πράγματα είναι σχετικά ‘σταθεροί’ ή μακροχρόνιοι ατομικοί παράγοντεςΑυτοί περιλαμβάνουν την προσωπικότητατο γνωστικό στυλτα φύλοτο επάγγελματην ηλικίατις αξίεςτις στάσειςτα μακροχρόνια κίνητρατις θρησκευτικές πεποιθήσειςτην κοινωνικο-οικονομική θέσητο πολιτιστικό υπόβαθροτην εκπαίδευσητις συνήθειες και τις εμπειρίες του παρελθόντοςΑλλά υπάρχουν κι άλλοι παράγοντεςπου μπορεί να συμβάλουν στις ατομικές διαφορές αντίληψης,που είναι πιο παροδικοίΑυτοί περιλαμβάνουν τρέχοντα νοητικά ‘σύνολα’διαθέσεις(συναισθηματική κατάσταση), στόχουςπροθέσειςπεριστασιακά κίνητρα και προσδοκίες σχετικές με το περιβάλλον (Warr & Knapper 1968).
Αξίζει να υπενθυμίζουμε στον εαυτό μαςότι ακόμη κι οι φωτογραφίες δεν απεικονίζουν μόνο τη σκηνή που δείχνουναλλά τους σκοπούς του φωτογράφουΌπως έγραψε η Susan Sontag:‘οι φωτογραφίες είναι εξ ίσου μια ερμηνεία του κόσμουόπως οι πίνακες και τα σχέδια’ (Sontag 1979, 7). Μια φωτογραφία είναι η επιλογή που έκανε ένας συγκεκριμένος φωτογράφος,κάποιου πράγματος μέσα από τον κόσμοπου θεωρήθηκε σημαντικό για κάποιο λόγο και πλαισιώθηκε με έναν τρόπο που αντανακλά κάποιους σκοπούςΤέτοιοι σκοποί μπορεί να είναι:


















  • Η καταγραφή κάποιου πράγματος
  • Αισθητικοί σκοποί – το υποκείμενο και/ή η πλαισίωση φάνηκε αισθητικά ενδιαφέρουσα(π.χ‘ωραία’)
  • ‘Αυτο-έκφραση’να εκφράσει πώς αισθάνεται για κάτι
  • Η πειθώς (κοινωνική/πολιτικήπ.χνα σοκάρει
Κανείς δεν παίρνει την ίδια εικόνα για το ίδιο πράγμαέτσι κι οι φωτογραφίες αποτελούν απόδειξη οχι μόνο του τι βρίσκεται εκείαλλά και του τι βλέπει ένα άτομοδεν αποτελούν μόνο μια καταγραφή αλλά μιαν αξιολόγηση του κόσμου’ (Sontag 1979, 88). Επιπλέονκάθε φωτογραφία υπονοεί φωτογραφικές συμβάσεις που ισχύουν:

     
  • Κάποια συγκεκριμένη ιστορική περίοδο
  • Για φωτογραφίες συγκεκριμένων τύπων (π.χειδησεογραφικές φωτογραφίεςστιγμιαίες,προτραίταφωτογραφίες διαβατηρίου)
  • Σχετικές με τη σύνθεση/πλαισίωσητο φωτισμότην άποψη
  • άλλων φωτογραφιών από τον ίδιο φωτογράφο
Επιστρέφοντας στην αντίληψη των εικόνωνμια πολύ γνωστή μελέτη του Yarbus (1967) έδειξε πώς οι κινήσεις του ματιού των παρατηρητών φωτογραφιών άλλαζαν ανάλογα με τις ερωτήσεις που τους είχαν τεθείΣε σχέση με έναν μεταφορικό πίνακα, που έδειχνε ανθρώπους, εζητείτο από τα άτομα να εκτιμήσουν την οικονομική κατάσταση της οικογένειας που εικονιζόταννα δώσουν τις ηλικίες των ανθρώπων στον πίνακανα προτείνουν τι έκανε η οικογένεια πριν να έρθει ο ‘απροσδόκητος επισκέπτης’να θυμηθούν τα ρούχα που φορούσαν οι άνθρωποινα θυμηθούν τη θέση των ανθρώπων και των αντικειμένων στο δωμάτιοκαι να εκτιμήσουν για το πόσον καιρό μπορεί να έλειπε ο επισκέπτης από την οικογένειαΗ κίνηση των ματιών και των περιοχώνόπου το βλέμμα στάθμευε σε κάθε περίπτωσηήταν πολύ διαφορετική.
Εδώ είναι μιά πρόχειρη ιδέα του πίνακα που ζητήθηκε από τα υποκείμενα του Yarbus να κοιτάξουν….

Και εδώ καταγράφηκαν σχέδια κινήσεων ματιών ενός παρατηρητή που κοίταζε τον πίνακα.Σαφώς δεν σαρώνουμε πίνακες ούτε με τυχαίο ούτε με αυτοματοποιημένο τρόπο.

Οι Levine, Chein και Murphy (1942) έδειξαν σε ανθρώπους ένα σύνολο διφορούμενων σκίτσων και τους ζήτησαν να περιγράψουν τι είδανΗ μια ομάδα πεινούσεενώ η άλλη είχε μόλις φάειΟι πεινασμένοι αντιλαμβάνονταν ότι υπήρχαν τρόφιμα στα διφορούμενα σχέδια συχνότερα από αυτούς που είχαν μόλις φάειΟι τρέχουσες ανάγκες μπορούν λοιπόν να επηρεάσουν την αντίληψη.
Σε ένα πολύ γνωστό πείραμα που διεξήχθη από τους Jerome Bruner και Cecile Goodman (1947), ζητήθηκε από δύο ομάδες παιδιών να εκτιμήσουν το μέγεθος νομισμάτωνΗ μια ομάδα απετελείτο από φτωχά παιδιά μιάς φτωχογειτονιάς της Βοστώνης κι η άλλη ήταν μια εύπορη ομάδα από την ίδια πόληΗ φτωχή ομάδα υπερεκτίμησε το μέγεθος των νομισμάτων πολύ περισσότερο από την εύπορη ομάδαΑυτό δείχνει ότι οι κοινωνικές αξίες κι οι ατομικές ανάγκες μπορούν να επηρεάσουν την αντίληψη.
Οι Dannenmaier και Thumin (1964) ζήτησαν από 46 σπουδαστές νοσηλευτικής να εκτιμήσουν το ύψος του βοηθού διευθυντήτου καθηγητή και δύο συναδέλφων τουςΟι ερευνητές βρήκαν ότι υπήρχε μια θετική σχέση μεταξύ του αντιλαμβανομένου γοήτρου και του εκτιμωμένου ύψουςΑυτοί που είχαν ψηλή θέση εκρίνονταν ψηλότεροι από όσο ήτανενώ αυτοί που είχαν χαμηλότερη θέση εκρίνονταν πιό κοντοίΗ μνήμη κι η αντίληψη ίσως έπαιζαν κάποιο ρόλο εδώ.Το αντιλαμβανόμενο μέγεθος σαφώς σχετιζόταν με τη σημασία που αποδιδόταν στους ανθρώπουςόπως γινόταν αντιληπτη στο πείραμα.
Κάρτες ΤΑΤ (πειράματος θεματικής αντίληψηςχρησιμοποιούνται μερικές φορές στην ψυχανάλυση για να εξερευνήσουν τις σκέψεις και τα αισθήματα του ατόμουπου ερμηνεύει τις διφορούμενες αλλά μεταφορικές περιστασιακές εικόνεςπου φαίνονται στην κάρταΟι σκηνές που εικονίζονται είναι συναισθηματικά φορτισμένες, αλλά ανοικτές σε ερμηνεία με μια ποικιλία τρόπωνΗ χρήση τέτοιων εικόνων αναγνωρίζει την επίδραση των προσωπικών ενδιαφερόντων στην αντίληψη.
Η διάθεση μπορεί επίσης να επηρεάζει την αντίληψηΟι Leuba και Lucas (1945) διεξήγαν ένα πείραμα που αφορούσε την περιγραφή έξι εικόνων από άτομα, ενόσω βρίσκονταν σε τρεις διαφορετικές διαθέσειςΚάθε διάθεση εδημιουργείτο με ύπνωση, και μετά δείχνονταν οι εικόνεςΕδώ είναι οι περιγραφές που ένα άτομο έδωσε για μιαν εικόνα ‘τεσσάρων κολλεγιοπαίδων σε ένα ηλιόλουστο γκαζόνπου άκουγαν ραδιόφωνο’:

     
  • Ευτυχής διάθεση‘Πλήρης εκτόνωσηΔεν έχουν πολλά να κάνουν – απλώς κάθοντα,ακούνε και ξεκουράζονταιΔεν έχουν πολλά να σκεφθούν.’
  • Κριτική διάθεση‘Κάποιος χαλάει ένα καλοσιδερωμένο παντελόνι ξαπλώνοντας κάτω κατ’ αυτό τον τρόποΠροσπαθούν να μελετήσουν χωρίς επιτυχία’.
  • Αγχώδης διάθεση‘Ακούνε ένα ματς φούτμπωλ ή κάποιο διεθνές μάτςΜάλλον είναι σκληρό παιχνίδιΟ ένας φαίνεται σαν να μην κερδίζει η ομάδα του’.
Χρειάζεται να υπενθυμίζουμε στον εαυτό μαςότι επρόκειτο για την ίδια εικόνα κάθε φοράΗ διάθεση παίζει σαφώς σημαντικό ρόλο στην αντίληψη.
Οι Albert Hastorf και Hadley Cantril (1954) διεξήγαν μια μελέτη που έγινε διάσημη κι αφορούσε τις αντιδράσεις αντιπάλων οπαδών σε ένα αμερικανικό ματς φούτμπωλ μεταξύ δυο πανεπιστημιακών ομάδων – των Princeton Tigers και των Dartmouth Indians (κέρδισε ηPrinceton). Ήταν ένας δύσκολος και αγχώδης αγώναςΈνας παίκτης της Dartmouthμεταφέρθηκε με σπασμένο πόδι κι ένας από τους σπουδαίους παίκτες του Princeton έσπασε τη μύτη τουΚι οι δύο ομάδες τιμωρήθηκανΟι φοιτητές από κάθε πανεπιστήμιο ρωτήθηκαν για τις αντιδράσεις τους στο παιχνίδι μια βδομάδα αργότερα.
Το 69% των φοιτητών του Princeton, που είχαν δει τον αγώνατον έκριναν ‘άγριο και βρώμικο’ σε σύγκριση με το 24% μόνο των οπαδών της Dartmouth, ενώ το 25% των σπουδαστών τηςDartmouth εφεύραν τη δική τους κατηγορία του ‘άγριου και τίμιου’ αγώναΌταν τους έδειξαν αργότερα ένα φιλμ του παιχνιδιούοι σπουδαστές της Princeton ‘είδαν’ την ομάδα τουDartmouth να κάνει διπλάσιες παραβιάσεις κανόνων από τους φοιτητές της Dartmouth. ΟιHastorf and Cantril σχολιάζουν ότι:

    Τα στοιχεία δείχνουν εδώ ότι δεν υπάρχει κάτι σαν ‘πράγμα’ ή ‘αγώνας’ που βρίσκεται ‘εκεί έξω’ αυτοδίκαιατο οποίο οι άνθρωποι απλώς ‘παρατηρούν’Ο αγώνας ‘υπάρχει’ για ένα άτομο και τον αισθάνεται μόνο στην έκτασηπου μερικά συμβάντα έχουν νόημα σε όρους των δικών του στόχων.
Για τους σπουδαστές αυτούςη αντίληψη κι η ανάκληση αυτών που μπορεί να φαίνονται ως ‘το ίδιο συμβάν’ συνεπάγονται μια πολύ ζωηρή κατασκευή διαφορετικών πραγματικοτήτωνΗ κλασική περίπτωση των Hastorf και Cantril δίνει έμφαση στον κρίσιμο ρόλοπου παίζουν οιαξίες στη διαμόρφωση της αντίληψης.

Τα χρυσά παιδιά της ΕΡΤ για να θυμηθούμε


Παρασκευή, 14 Νοεμβρίου 2008


Αποκαλύψεις που καίνε την ΕΡΤ στο 'αποκαλυπτικό δελτίο' του Γιάννη Παπαγιάννη στο EXTRA3. Golden Boy ο πρόεδρος της ΕΡΤ κ. Παναγόπουλος,αφού αμοίβεται με 22.000 ευρώ μηνιαίως από τα χρήματα των Ελλήνων πολιτών. Εκατομμύρια ευρώ σκορπά η ΕΡΤ σε παραγωγές. Ακούσαμε το απίστευτο ότι η εκπομπή της Σεμίνας Διγενή 'Top Stories' στη ΕΡΤ κοστίζει 51.726 ευρώ για κάθε επεισόδιο, συνολικά δηλαδή για τα 30

ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΣΑΝ ΧΩΡΑ ΤΙ ΠΑΡΑΓΟΥΜΕ


το ελαβα μεσώ email..

ΕΠΕΙΔΗ 

Μας έχουν ζαλίσει οι δηµοσιογράφοι µε το ότι δεν παράγουµε τίποτα. 

ΕΠΕΙΔΗ 

Έχουν απαξιώσει οτιδήποτε κάνει αυτή η χώρα και οι άνθρωποί της. 

Εξωγήινα πρόσωπα (Ντοκιμαντέρ-Ελληνική Εκφώνηση)